جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۰۶:۵۸

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان مطرح کرد:
ایجاد خطوط دریایی مسافری در استان گیلان

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در حال مطالعه برای اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور هستیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی درباره طرح‌های توسعه ای که برای بنادر استان گیلان  در نظر گرفته شده است، افزود: تا پایان سال ۹۹ ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان گیلان به ۱۵ میلیون تن می‌رسد. همچنین هدف گذاری شده تا زیرساخت‌های گردشگری دریایی برای ۱۰۰ هزار نفر فراهم شود. وی با بیان اینکه بندر انزلی از ۱۰ پست اسکله  به ۲۰ پست اسکله با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۷ میلیون تن کالا خواهد رسید، اظهارداشت: فعال سازی بنادر کوچک یکی از اهدافی است که در استان گیلان پیگیری می‌شود.

چنین طرح هایی برای جابجایی کالا و مسافر و اجرای طرح‌های گردشگری بسیار سودمند است. چراغی درباره استفاده از ظرفیت‌های بندر انزلی، یادآور شد: باید از ظرفیت ترانزیت شمال-جنوب به خوبی استفاده کرد. با توسعه ترانزیت بخش خصوصی و ترانزیت کالا کشورهایی چون سوریه ، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی آفریقا به بندر انزلی که با وجود تفاهم نامه کالاهای ترانزیت هند به روسیه بسیار مهم است می‌توان ظرفیت مناسبی برای بنادر ایران به خصوص انزلی ایجاد کرد. وی با بیان اینکه در حال مطالعه برای اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی کشور هستیم، متذکر شد: بسیاری از محصولات کالاها نظیر غلات زیر ساخت حمل و نقل و انتقال چند وجهی را می‌طلبد و این اتصال مزیت رقابتی جدیدی بوجود می‌آورد که بتوانیم رقابت پذیری بیشتری برای بندر انزلی ایجاد کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه روش‌های حمل و نقل در دنیا تغییرات اساسی داشته است و امروز در تجارت بین المللی، حمل و نقل لجستیک موضوعی زنجیره ای است که در بنادر مطرح می‌گردد، عنوان کرد: پسکرانه یک محدودیت محسوب نمی‌شود و بندر انزلی  با ۱۴۰ هکتار اراضی پسکرانه و ۲۰ پست اسکله با قابلیت انجام تا ۱۷ میلیون تن کالا، آمادگی انجام خدمات بندری را دارد. وی در خصوص تراتزیت در کشور گفت: ترانزیت در کشور یک موضوع عمومی است و فقط محدود به بندرانزلی و بنادر نیست و مشکل اساسی برای عدم استفاده درست از ظرفیت‌های ترانزیت، وجود سازمان‌های متعدد در بحث امور ترانزیتی است به گونه ای که برای عبور هر واحد کالا از بنادر شمال یا جنوب ۱۸ سازمان باید این واحد کالا را بررسی و تایید کنند.

وی افزود: با توجه به قوانین مناطق آزاد در هر کشور می‌توان جریان تجاری صادرات و واردات در بنادر را تسهیل کرد و ما در بندرانزلی با وجود منطقه آزاد اگر بتوانیم در راستای هم افزایی سازمان‌های حمل و نقل کالا قوانین مناطق آزاد را بکار بگیریم موفق عمل کرده ایم. مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خصوص بحث صنعت گردشگری گفت: با هدف ایجاد و اتصال مارینا از بنادر آستارا-تالش-انزلی و بندر انزلی -بندر کاسپین- بندر چمخاله می‌توان خطوط دریایی مسافری ایجاد کرد که هم گردشگری دریایی اقتصادی شود و هم بخشی از حمل و نقل جاده ای منفصل از راه‌ها شود.



  کد خبر : 5722
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :